Dag 10 – Maandag 16 Maart – Een verloren dag, met stil verlangen naar…..

Ik zal, in verband met interwebbiale fatsoensnormen niet letterlijk verwoorden hoe deze dag verlopen is, maar erg florissant was het bepaald niet. Had ik gisteren nog een kleine ruzie met Jalbum, het programma waarmee ik fotoalbums voor o.a. de reissite in elkaar flans, en met de apparatuur en software van de Appelvrienden, vandaag raakte ik bijna slaags met alles wat er in en rond de laptop gebeurde. Met het I-spul ben ik weer vriendjes en de nieuwigheden van de fotoalbumupdate zonken ook langzaam in, dus toen ik het fotoalbum van Daytona Bike Week 2014 eindelijk klaar had moest het alleen nog even op de externe server (zeg maar de opslagkast) gezet worden. Even, zei ik toch ?

Daarvoor gebruik al sinds jaar en dag tot grote tevredenheid (net als Jalbum trouwens) Filezilla, een ftp-client (zeg maar iemand die het van de laptop naar de opslagkast brengt) wat gratis te downloaden is. En vandaag was er een update. Dus die hebben we maar even toegepast, en vanaf dat moment ging er van alles mis. De rechtstreekse verbinding werd niet meer herkent, handmatig inloggen ging niet meer, het programma verwijderen en opnieuw instaleren hielp ook niks. Tot vervelens toe alles verwijderd en opnieuw gedownload, en toch kwamen iedere keer de automatische rechtstreekse verbindingen, die dus niet herkend werden, weer in beeld. Dat kon helemaal niet, want alles was immers verwijderd. Om gek van te worden, en dan een keer of zes.

Via de webhost kon ik nog wel in de opslagkast, alleen kun je er dan weinig mee, maar het album kon in ieder geval tergend langzaam op de server gezet worden. Het probleem moest dus in de update van Filezilla zitten. Die maar weer er afgetyft (excusez le mot) en in arren moede maar een systeemherstel uitgevoerd, met opnieuw opstarten en al. En weer haalde Filezilla oude, onvindbare gegevens naar boven, en weer kon ik er niks mee beginnen. Als het al niet zo warm was zou je het er warm van krijgen. De stemming raakte net als de buitenlucht behoorlijk verhit. Voordat de laptop gebruik ging maken van het zwembad zijn we maar even naar de Walmart gevlucht, voor wat afleiding en wat boodschapjes. En omdat we toch in de buurt waren ook maar even Taco Bell aangedaan voor een late lunch to go. Nieuwe ronde, nieuwe kansen.

Dag10laptop-hammer

Als ik ergens niet tegen kan is dat iets wat goed werkt, en ik figuurlijk mee kan lezen en schrijven, plotseling niet meer werkt zoals je gewend bent. Maar na nog wat gefoeter en pogingen kies ik toch maar voor een andere benadering en ga op zoek naar een vervanger voor F*ckzilla. Daar is keus genoeg in, maar mijn oog valt op WS-ftp, een programma dat ik gebruikte voordat F bestond, maar steeds zwaarder voor betaald moest worden, en daar houden wij niet van. Zij hebben nu een gratis Lite versie, die veel uitgebreider is dan de ouderwetse betaalde, en ondanks dat ze nog geen Nederlandse uitvoering hebben kies ik voor WS, want die ken ik nog een beetje. En die werkt prima, dus ik kan het fotoalbum nu in de opslagkast benaderen en aanpassen. Net als mijn humeur.

Was het dan allemaal kommer en kwel op deze, in mijn ogen, verloren dag. Nee hoor, het was een schitterende zonnige dag, met veel bezoekjes aan de verkwikkende bak met water aan onze voeten, en dat laten we niet bederven door een paar software updates. Door de late lunch hebben we eigenlijk geen van tweeën erge honger en nog minder zin om de deur uit te gaan, dus gaan we vanavond maar voor de broodmaaltijd. En </Scorpion> komt weer op de buis, dus ook dat zit goed. En omdat alles weer op orde is op de Asus doe ik weer een greep in de fotobak om het volgende fotoalbum websiteklaar te maken. Morgen komt daar niks van want dan gaan we weer eens op pad. Waar naar toe hoort U morgen, Het wordt een speciale dag, dat dan weer wel. Ik heb er nu al verlangen naar…..

Dit bericht werd geplaatst in Day by Day. Bookmark de permalink .

3 reacties op Dag 10 – Maandag 16 Maart – Een verloren dag, met stil verlangen naar…..

  1. Hannie zegt:

    Kan me voorstellen dat je daar flink pissed van wordt. Zou ik ook zijn!

    Like

  2. Sylvia zegt:

    Blehhhhhh, dat soort dingen moet je ook gewoon op een regenachtige dag doen…….als je thuis bent……lijkt mij. Maar goe…..alles sal reg kom, en gelukkig ligt die hele zooi niet in het zwembad haha. Op naar een beter dag!

    Like

  3. franssingel zegt:

    Zo herkenbaar, gebeurde mij ook de afgelopen vakantie. En dan moet je zeker even gaan afkoelen (wegwezen of zo) maar uiteindelijk komt het toch weer goed en daar gaat het om.

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie